הצידוק המדעי לשמירה על טהרת המשפחה

מעניין? שתפי !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב reddit
שיתוף ב email

מחקרים וממצאים רבים העלו את המסקנה הברורה לגבי הערך הבריאותי של השמירה על טהרת המשפחה עבור בריאות האישה, וכך הכריז ד"ר קרפילר בקונגרס הבריאות העולמי שנערך בלונדון: "מן הראוי שככל האנושות תאמץ את חוקי הטהרה שביהדות"

מה הקשר בין טהרת המשפחה למחלות הנשים?

בתחילת המאה ה- 20 רופאים בארה"ב ובאירופה שמו לב שמספר הנשים היהודיות  שסובלות ממחלות נשים נמוך באופן משמעותי מנשים לא יהודיות. באותן השנים סבלו נשים רבות מתסמינים של  סרטן צוואר הרחם, במיוחד בקרב האוכלוסיה הלא יהודית. ד"ר אלכסנדר דופרק וד"ר ג'קו סמיטלין, שני רופאים בכירים מניו-יורק גילו ש"בקרב הנשים היהודיות השומרות על דיני המשפחה נדיר סרטן צוואר הרחם ביחס לנשים הגויות. הממצאים הם חד-משמעיים עד כדי כך שאישה המגיעה לבדיקה במחלקה הציסטולוגית בביה"ח בילינסון (ישראל) מתבקשת למלא שאלון. השאלה הראשונה המתבקשת היא "האם את שומרת על דיני המשפחה?"

מחקרים וממצאים רבים העלו את המסקנה הברורה לגבי הערך הבריאותי של השמירה על טהרת המשפחה עבור בריאות האישה, וכך הכריז ד"ר קרפילר בקונגרס הבריאות העולמי שנערך בלונדון: "מן הראוי שככל האנושות תאמץ את חוקי הטהרה שביהדות"

ספירת ימי הוסת
טהרת המשפחה ובריאות גוף האישה

אפקט הגילוי המוקדם של זיהומים

נשים לא יהודיות סבלו מזיהומים ודלקות באברי הרביה, לעומת הנשים היהודיות, שאצלן התופעה היתה נדירה יותר. ד"ר ב. בנט התייחס לקשר בין טהרת המשפחה להתפתחות זיהומים וכך כתב באחד מפרסומיו: "הזהירות בדיני טהרת המשפחה והבדיקות משמשות פעולה היגיינית גדולה בגילוי מוקדם של סימני מחלות נשים, כגון: אינדמיטריטיס, מיריטיס, פלביאפרטיניטיס, תפיחות לסוגיה. הן זוכות לגלות סימן מהמחלות ברחם בשלבים מאד מוקדמים בזכות הבדיקות (פיסת בד), שהן מבצעות כדי לאמת 7 ימים נקיים, ובכך מאפשרות טיפול בראשית התפרצותן של מחלות שונות".

איך זה עובד ?

בפרוזדור הרחם מופרש חומר חומצי, שתפקידו לחטא כנגד החיידקים החודרים מן החוץ ושעלולים להגיע לרחם ולחצוצרות. החומר אינו פעיל בתקופת הווסת, מאחר והדם שהינו חומר אלקאלי-בסיסי מנטרל את השפעתו. בתקופת הווסת הרחם פצוע, והקרום הפנימי של הרחם מתפרק ונעלם. כלי הדם, שמתחת לקרום שנשר, פתוחים ומדממים.

עם הפסקת הווסת עובר הרחם תהליך של החלמה, שנמשך שבעה ימים בתקופה זו נוצר קרום רירי חדש המצפה את פנים הרחם. החומר החומצי שמחטא ומגן מחדירת חיידקים וזיהומים חוזר להיות פעיל. בתום תקופה זו האישה.

טהרת המשפחה ובריאות הגבר

פרופסור קלילן פורד, ערך מחקר השוואתי השוואתי על הפריה ורביה של האדם, שממצאיו קובצו בספר שייצא במכללת ייל בשנת 1964. וכך נכתב בספר: "מדע הרפואה מעיד  שאישה השומרת את דיני הטהרה היא האישה המודרנית המשתמשת באמצעי הזהירות הבטוחים ביותר. המדע המודרני הכיר בסכנה אחרת הנשקפת לגברים המקיימים קיום קשר (יחסי מין) באותו הזמן (נוסף על החשש להתפתחות דלקות השפכה). הפרשתן מכילה יסודות דמיים חלקיקים הרוסים של קרום הרחם, רירית, וכן מינים שונים של חיידקים במקרה של פצע פתוח עלולים חיידקים אלה לגרום לזיהום".

 

זוג מסתכלים זה בזו
טהרת המשפחה ובריאות הגבר

הקשר בין טהרת המשפחה ופוריות

זוגות רבים, שהתמודדו עם בעיות פוריות, מיצו את כל הטיפולים הרפואיים האפשריים, והחלו לשמור על הלכות טהרת המשפחה הצליחו כעבור זמן להביא ילדים לעולם באופן טבעי, ללא כל התערבות רפואית. האם מדובר בנס או בצירוף מקרים? ממש לא.

מתברר שהרפואה המודרנית מוצאת, שבמקרים מסוימים עשויה טהרת המשפחה לפתור קשיים בכניסה להיריון. פרופסור יורם דיאמנט, גיניקולוג וחבר הסגל האקדמי בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בן-גוריון, וד"ר ש. בר-מנחם (מחלקת נשים ומיילדות, ביה"ח ביקור חולים בירושלים) מונים 4 גורמים שמשפיעים על הפוריות: הגורם המכני (בריאות הרחם), הביוץ, הגורם הצווארי ואיכות הזרע. שניים מהגורמים מושפעים משמירה או אי שמירה על טהרת המשפחה:

הגורם המכני, הוא מושג כולל לשכיחות הזיהומים, שגורמים להידבקויות תוך רחמיות וסתימת החצוצרות. קיום יחסי מין בזמן הווסת חושף את אברי הרביה של האישה לזיהומים ודלקות שונות. רבים מרופאי הנשים בארץ ובעולם ממליצים באופן חד-משמעי לא לקיים יחסי מין בתקופת המחזור, על-מנת להימנע מזיהומים ומהסיכוי לחלות בסרטן צוואר הרחם.

איכות הזרע תלויה במידה רבה בפרק הזמן של התנזרות הגבר מקיום יחסי מין. פרק זמן של שבועיים הוא בהחלט מספק, כדי שהזרע יוכל להפיק, בשילוב הביצית כמובן, היריון.

לאורך השנים גניקולוגים רבים בארץ ובעולם פרסמו מחקרים ומאמרים שמצביעים על הקשר הישיר בין קיום טהרת המשפחה לבריאות האישה והגבר. דווקא בתקופה זו של החיים, שבה רבים מאיתנו שואפים לשפר את איכות החיים שלנו, ולאמץ דפוסי חיים בריאים, מומלץ לכולנו לכלול את קיום טהרת המשפחה באורח החיים הבריא שלנו.

 

הזוגיות שלך יכולה לפרוח ולהגיע לשיאים חדשים, בעזרת שיטה חכמה המתאימה את עצמה לגוף שלך!
השאירי פרטים ואנחנו נשוחח איתך בדיסקרטיות, *ללא עלות* וללא כל התחייבות מצידך

בואי להיות הראשונה לדעת על כל מה שחדש ומעניין

הירשמי לניוזלטר שלנו !